Over mij

Ik gun iedereen reflexintegratie.

Mijn biografie

Mijn hele werkende leven staat in teken van bewegen. Eerst als docent lichamelijk opvoeding, vervolgens als fysiotherapeut en docente Zwangerfit. Ik doe in mijn vrije tijd graag aan sport (yoga, tennis, padel, hardlopen). Mijn drie zonen (2005, 2006, en 2009) houden mij ook lekker in beweging. Ik ben vaak als toeschouwer bij hockey aanwezig.

Inmiddels werk ik al bijna 30 jaar als fysiotherapeut met veel variatie aan patiëntengroepen. Dat houdt het voor mij boeiend. 

Een lange tijd heb ik met veel plezier zwangeren en net-bevallen-vrouwen begeleid tijdens Zwangerfit lessen. Ik vond het bijzonder om een bijdrage te mogen leveren aan vrouwen in zo’n bijzondere periode tijdens en na hun zwangerschap, en in voorbereiding op hun bevalling. Mijn nieuwsgierigheid naar de natuurlijke ontwikkeling van het ongeboren kind en de pasgeboren baby was achteraf een eerste kennismaking met de basiskennis van reflexen. 

Via een van mijn drie zoons ben ik in aanraking gekomen met Reflexintegratie. Hij was 7 jaar toen hij vastliep op school. Vooral op sociaal-emotioneel gebied kwam hij in de problemen. Hij werd thuiszitter, kon zich niet handhaven in sportieve situaties en reguliere hulp (straffen, belonen en afspraken maken) hielp niet.

Pas een aantal emotionele jaren later met veel problemen op verschillende scholen werd duidelijk dat verstoorde reflexpatronen het onbegrepen gedrag veroorzaakten. Via zorgverleners in speciaal onderwijs enerzijds en hoogbegaafden begeleiding anderzijds kwam ik op het spoor van deze methode. Ik geloofde mijn ogen niet toen ik zag hoe zijn lijf reageerde tijdens behandelingen met reflexintegratie. Had ik dat maar jaren eerder geweten!

Toen mijn zoon na behandeling van reflexintegratie weer kon functioneren in het reguliere onderwijs, en de rust thuis was weergekeerd, ben ik mezelf gaan verdiepen in de methode van Reflexintegratie. Er ging een wereld voor mij open. Waarom is deze kennis niet bekend in de zorg, het onderwijs en bij hulpverleners instanties? 

Sinds eind 2017 ben ik scholingen gaan volgen en geleidelijk aan gaan toepassen in mijn eigen praktijk. De resultaten zijn verbluffend: de dieper liggende oorzaak van (fysieke) klachten wordt aangepakt. Echter, de “invloed van reflexen” gaat verder dan alleen de motoriek. Inmiddels help ik kinderen en volwassenen met uitdagingen in sensorisch integratie, emotie-regulatie, schoolse vaardigheden en stress/trauma gerelateerd.

Ik ben zo blij dat ik in aanraking ben gekomen met Reflexintegratie. Het sluit fantastisch aan bij mijn achtergrond als fysiotherapeut. En ik ben dankbaar dat ik anderen kan helpen om beter in balans te komen en zich optimaal te kunnen ontwikkelen.

Nog steeds ben ik niet uitgeleerd, en geeft het mij energie om me verder te verdiepen in behandelmogelijkheden voor specifieke doelgroepen. 

Ik gun iedereen reflexintegratie. 

Volg mij op Social Media:

MNRI® Masgutova methode

Meer informatie is te vinden op:

www.masgutovamethod.com

www.masgutovamethode.nl

 

Inmiddels heb ik de volgende cursussen gevolgd:

2017/2020: DPRI

2018: Lifelong Reflex Integration

2019: Archetype Movement Integration

2019: Neurotactile Reflex Integration

2019: Stress Hormones and Reflex Integration

2019: Trauma and PTSD recovery

2020: Toolbox for Dyslexia and Treasure box to facilitate learning

2021:  Visual and Auditory Reflex Integration

2021: Oral Facial Reflex Integration Level 1

2022: Introduction to Intronauts and infant Reflex Integration

2022: Neurostructural Reflex Integration

2023: Breathing Reflex Integration

2023: IPET Archetype Movement Integration

2024: IPET Neurotactile Integration

RMTI

Rhythmic Movement Training internationaal

Meer informatie over deze methode is te vinden op:

https://rhythmicmovement.org 

Inmiddels heb ik de volgende cursussen gevolgd:

2022: RMTi level 1: Leer- en gedragsuitingen bij
kinderen en volwassenen

2024: RMTi level 3: Lezen en Schrijven

2024: RMTi: Face the Fear

Wil je overleggen of reflexintegratie voor jou geschikt is?

Neem vrijblijvend contact op.